Aproape totul despre Horizon Forbidden West

Aproape totul despre Horizon Forbidden West

Horizon Forbidden West se apropie – se lansează pe 18 februarie, poate fi precomandat de aici – și din când în când apar noi detalii din povestea lui Aloy, pe care le descriem și aici.

  • Episodul 1 – Triburile – e aici.
  • Episodul 2 – Mașinăriile – e aici
  • Episodul 3 – Ce aduce nou (partea 1) e aici
  • Episodul 4 –  Un nou trailer – e aici
  • Episodul 5 – Ce aduce nou (partea a 2-a) e aici
  • Episodul 6 – Provocările e aici

În momentul în am început să scriu articolul ăsta mai erau 5 zile, 15 ore și 45 de minute până la lansarea Horizon Forbidden West, dar hei, cine stă să numere 🙂

E momentul, așadar, să facem o mică retrospectivă a tuturor lucrurilor pe care le știm despre noul joc din seria Horizon.

Ce este Horizon Forbidden West?

E un joc RPG făcut de Guerrilla Games, continuare a jocului de mare succes Horizon Zero Dawn, lansat în 2017 și vândut în total în peste 20 de milioane de exemplare (PlayStation și PC).

Povestea Horizon Zero Dawn, pe foarte-foarte scurt: ne aflăm în secolul 31, într-o Americă post-apocaliptică, în zona fostelor state Colorado, Wyoming și Utah. Oamenii trăiesc în triburi primitive – Nora, Carja, Oseram și Banuk – știind foarte puține despre predecesorii lor foarte avansați tehnic, „the old ones”. Creaturi robotice mari, cunoscute sub numele de mașinării, coexistă relativ pașnic cu oamenii, care le mai vânează pentru piese. Dar, la un moment dat, un fenomen face ca mașinăriile să devină agresive față de oameni. Apare Aloy, un copil proscris al tribului Nora, care în urma unor provocări ajunge să exploreze ținuturile și să descopere ce-a dus la apariția mașinăriilor, la dispariția civilizației anterioare, precum și să oprească o Inteligență Artificală care amenință să distrugă din nou omenirea.

Un recap în limba engleză puteți vedea aici (are 13 minute)

Horizon Forbidden West reia povestea de unde a rămas în Zero Dawn. Jocul va fi disponibil pe PS4 și PS5. Diferențele între variante sunt (nu doar) acestea:

  • Grafică mai bună pe PS5, care va avea două module grafice, performance (60 fps) sau high resolution (full 4K), la un frame-rate mai mic
  • Timpi de încărcare (mult mult) mai scurți pe PS5
  • Feedback haptic și triggere adaptive pe controllerele DualSense
  • Audio 3D pe PS5

Varianta de PS5 costă 380 de lei. Varianta de PS4 costă 340 lei, cu update gratuit la PS5. Nu, nici eu nu înțeleg motivul 🙂

Despre ce-i vorba în Horizon Forbidden West?

Nu e musai nevoie să fi jucat Zero Dawn înainte de Forbidden West, dar ajută mult pentru înțelegerea contextului și a personajelor. Povestea din Forbidden West începe la 6 luni după Zero Dawn. Aloy, care acum a înțeles ce s-a întâmplat cu lumea, cu vechea civilizație și cum au apărut mașinăriile, întâlnește o nouă amenințare. Pământul (în sensul de teren, nu de planetă) e lovit de o plagă roșie care pune în pericol viața oamenilor. În încercarea de a o opri, Aloy merge spre Vest, o zonă plină de amenințări noi. Dacă în primul joc acțiunea era în Colorado și Wyoming, Aloy merge acum spre ceea ce-au fost cândva California, Nevada și Utah.

Ce aduce nou Horizon Forbidden West?

În mare parte, gameplay-ul va fi asemănător cu cel din Zero Dawn. Dar evident că, după 5 ani de dezvoltare, jocul aduce o mulțime de lucruri noi, atât în materie de combat, cât și în materie de personaje.

Iată o parte dintre ele, pe scurt, că detalii despre ele găsiți în lista de episoade de la începutul articolului.

  • Apar triburi noi. În Forbidden West, pe lângă Carja și Oseram vom întâlni Utaru și clanurile Tenakth.
  • Mașinării noi. Vom avea mamuți robotici, babuini mecanici, uriașul Slitherfang.
  • Gameplay. O să avem arme noi, inamici călare, un skill tree mai amplu și un sistem de cățărare pentru Aloy. Și o să avem un atac special, Valor Surge. O să avem un joc in-game, cum au fost Gwent în Witcher 3 sau Orlog în Valhalla.
  • Actori de top, personaje secundare cu importanță mai mare, misiuni secundare mai interesante, un Focus care oferă mai multe informații. Vom avea din nou Hunting Grounds și Cauldrons, dar vom avea și Melee Pits, arene de luptă care ajută la dezvoltarea tacticilor cu sulița
  • Jocul va avea o mulțime de opțiuni de accesibilitate, despre care puteți citi aici (în limba engleză)
  • Se pare că varianta europeană a jocului va avea aproximativ 96 Gb.
  • Aloy va putea să se cațere cam pe orice și va putea să exploreze sub apă
  • În joc apar locații cunoscute din San Francisco: Golden Gate, Lombard Street, Transamerica Pyramid și chiar niște tramvaie.
  • Aloy va putea confecționa chestii la workbenches

Cam asta e. De-acum așteptăm cu nerăbdare data de 18 februarie. Până apare, vă lăsăm cu cel mai recent trailer cinematic.

Lasă un comentariu