De ce renunță EA Sports la numele FIFA (zvon)

De ce renunță EA Sports la numele FIFA (zvon)

FIFA s-ar putea numi, pe viitor, EA Sports FC.

Parteneriatul dintre EA Sports și FIFA (federația) are deja 30 de ani. Jocul a ajuns atât de popular încât, spune NY Times, pentru milioane de oameni din lume acronimul FIFA se referă la joc, nu la organizația mondială. De altfel, a și produs vânzări de peste 20 de miliarde de dolari.

Iar licența a fost productivă și pentru pentru Federație, care încasează în prezent 150 de milioane de dolari pe an din acest parteneriat.

Ei bine, după 2 ani de negocieri, cele 2 entități se pare că sunt în impas și s-ar putea să renunțe la acest parteneriat după Cupa Mondială de anul viitor, din Quatar. Motivul: aparent, FIFA vrea să crească suma pe care o încasează anual la 250 de milioane de dolari – sau, în altă formă, la 1 miliard de dolari pe fiecare ciclu de 4 ani (între două Campionate Mondiale).

Așa cum spuneam într-un alt articol, asta nu va afecta (prea mult) experiența de joc pe viitor: EA Sports are peste 300 de parteneriate cu asociații (cum ar fi UEFA), federații, cluburi, ligi naționale etc. Și și-a și prelungit contractul cu FIFPRO, o asociație mondială care reprezintă jucători din 64 de țări.

Dar o ruptură ar înseamn o scădere de profit pentru EA Sports, iar pentru FIFA (federația) va însemna că trebuie să caute în alte părți banii de licență pe care-i pierde. O variantă ar fi să ofere licențe mai multor studiouri/jocuri care nu sunt despre fotbal, cum ar fi Fortnite.

 

Lasă un comentariu