Câteva lucruri despre Rise of the Ronin

Câteva lucruri despre Rise of the Ronin

Rise of the Ronin este, cred, primul joc de anul acesta pe care-l aștept cu oarecare interes. Inițial anunțat în 2022, la un State of Play, iată că mai are doar 3 zile până la lansare. O ocazie bună să trecem în revistă câteva lucruri despre el.

Așadar, jocul e dezvoltat de Team Ninja, studioul care a mai făcut jocurile Nioh, Wo-Lang Fallen Dinasty sau Ninja Gaiden. Din acest motiv multă lume, inclusiv eu, a crezut că va fi un soul-like, asemănător cu Sekiro. După o vreme, însă, studioul a anunțat că va fi mai accesibil și va avea mai multe niveluri de dificultate. Deși nu va fi chiar lejer, nu se va compara cu jocurile FromSoftware. Este, de asemenea, primul joc open world de la Team Ninja, și are o hartă destul de mare.

Este exclusiv pentru PS5 și se lansează vineri, 22 martie.

Premiza

Povestea din Rise of the Ronin se întâmplă în Japonia, la sfârșitul secolului XIX, când lumea feudală începea să se destrame. Un moment esențial în istoria țării, în care shogunatul Tokugawa luptă intens cu diverse facțiuni rebele, care sunt împotriva deschiderii Japoniei către influența occidentală. Personajul jocului este prins în mijlocul unui conflict civil și va avea de făcut, de-a lungul jocului, diverse alegeri mai mult sau mai puțin complicate, care vor duce către unul dintre finaluri (că sunt mai multe). Pe parcurs, personajul va putea face alianțe cu diferitele facțiuni din joc și misiuni care să îi crească reputația în cadrul unei facțiuni (sau să i-o scadă în cadrul celorlalte). Apar și personaje care au existat în istoria reală, cum ar fi comandorul american Matthew Perry. e

Gameplay

Combatul are la bază elemente din titlurile anterioare ale studioului – poziții de luptă, parări etc – dar are și arme de distanță, cum ar fi arcuri sau arme de foc. Există luptă cu pușca cu baionetă, cu sabia, cu lancea și alte câteva. Personajul mai are și un cârlig de agățat (cam ca cel din Ghost of Tsuhima), dar și un slider, un fel de deltaplan cu care zboară.
Desigur, va exista un amplu sistem de personalizare a… ăăă… personajului, cu sute sau mii de variante cosmetice.

Open world

Studioul promite (și pare, din trailere, că și livrează) o reprezentare autentică a Japoniei din acele vremuri. Vor fi 3 orașe mari (Yokohama, Edo – actualul Tokyo și Kyoto) care vor putea fi explorare, fiecare cu propriile sale caracteristici și repere istorice, cu temple, cu fortărețe. Dar și în afara orașelor vor fi o mulțime de lucruri de făcut, grupuri de oameni, tabere de cucerit, NPC-uri cu care personajul poate crea legături și diverse evenimente specifice RPG – concursuri de tras cu arcul, de călărit, curse cu obstacole etc.

Dificultate

Cum ziceam mai sus, e primul joc Team Ninja în care există setări de dificultate. Există un nivel HARD, pentru veteranii jocurilor soul-like, dar există și unul mai ușor, pentru începători. Ca mine. Există și opțiunea de co-op cu până la 4 jucători.

Câteva lucruri pe care le-am aflat din newsletter-ul Game File și care mi se pare încântătoare, și e puțin zis.

  • armele și hainele au un cod de culoare care le indică raritatea. În acest joc, ce este sub un anumit nivel (pe care-l setezi) este dezasamblat sau vândut automat
  • Atunci când chemi calul, în joc, personajul îl încalecă automat. Calul merge singur la destinația pe care o setezi
  • Când nu ești în timpul unei lupte, stamina nu se termină și poți alerga cât vrei tu
  • Nici un cutscene nu apare de două ori. Dacă vezi un cutscene, apoi urmează o luptă și o pierzi, când reiei jocul nu mai apare acel custscene

Versiuni și prețuri

Rise of the Ronin are 2 versiuni: Standard, care costă 380 lei și Digital Deluxe, care costă 425 lei și include niște bonusuri: Iga Ninja’s Staff, Toyokuni Paired Swords, Bando Warrior Armour set și Japanese Formal Wear set. În plus, un digital art book și digital soundtrack.

Să încheiem cu un Story Trailer

Și un combat trailer

Cam asta e. Have fun!

Lasă un comentariu


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.